Vitamine si minerale pentru un par sanatos

gerovital plant tratament
Gerovital Plant Tratament
June 29, 2015
barba colorata
Barba colorata. Da sau ba?
July 3, 2015

Vitamine si minerale pentru un par sanatos si stralucitor!

este cu siguranta unul dintre subiectele noastre preferate. Nu de putine ori am sustinut ca absenta stresului , hidratarea si alimentatia echilibrata constituie calea spre a avea un par sanatos si stralucitor.

Medicul specialist in medicina sportiva, Dr. Alin Popescu a vorbit pentru farmaciata.ro despre rolul pe care il joaca vitaminele si mineralele pentru sanatatea parului tau.

Iata lista detaliata a acestora si doza zilnica recomandata pentru fiecare dintre ele:

Vitamina A este un antioxidant care ajuta la producerea sebumului. Doza zilnica recomandata este de 5 000 UI. Consumul a mai mult de 25000 UI pe zi este toxic si poate cauza pierderea parului .

Vitamina B3 (niacina) stimuleaza circulatia la nivelul scalpului. Doza recomandata este de 15 mg/zi.

Vitamina B5 (acid pantotenic) previne albirea si pierderea parului. Doza zilnica recomandata este de 4-7 mg.

Vitamina B6 previne caderea parului si ajuta la sinteza melaninei (melanina este cea care confera parului culoarea caracteristica)

Atentie! Nu exagerati cu vitamina B6, doze mari pot genera o senzatie de amorteala in maini si in picioare!

Vitamina B12 previne caderea parului. Doza zilnica recomandata este de 2 mg.

Vitamina C este un antioxidant care ajuta la mentinerea sanatatii pielii, dar si a scalpului, imbunatatind circulatia la nivelul acestuia. Doza zilnica recomandata este de 3000-10000 mg.

Vitamina E creste absorbtia oxigenului si stimuleaza circulatia la nivelul scalpului, prin urmare accelereaza cresterea parului. Doza zilnica recomandata este de 400 UI.

Atentie! Poate creste tensiunea arteriala si scadea coagularea sangelui. Persoanele care iau medicatie antihipertensiva sau anticoagulante trebuie sa ceara permisiunea medicului inainte de a lua suplimente cu vitamina E.

Biotina face parte din familia vitaminelor B. Aceasta ajuta la sinteza keratinei si previne incaruntirea si caderea parului. Doza zilnica recomandata este de 30 mg/de 3 ori pe zi.

Calciul este esential pentru cresterea parului. Doza zilnica recomandata este de pana la 1500 mg. Atentie! Prea mult calciu inhiba absorbtia zincului si a fierului.

Cuprul previne caderea parului si aparitia unor defecte de culoare si structura. Doza zilnica recomandata este de pana la 3 mg.

Fierul previne instalarea anemiei si caderea parului. Doza zilnica recomandata este de 15 mg. Atentie! Doze prea mari pot afecta functia ficatului si a splinei.

Magneziul ajuta, alaturi de calciu, la cresterea sanatoasa a parului. Doza zilnica recomandata este de 280 mg.

Manganul previne incetinirea cresterii parului. Doza zilnica recomandata este de 3-9 mg.

Potasiul regleaza circulatia si stimuleaza cresterea parului. Doza zilnica recomandata este de 3500 mg.

Seleniul mentine pielea si scalpul sanatoase. Doza zilnica recomandata este de 55 micrograme. Atentie! In exces poate duce la pierderea parului, a unghiilor si a dintilor.

Pe langa toate acestea, coenzima Q10 creste oxigenarea tisulara si stimuleaza circulatia la nivelul scalpului, in timp ce L-Cisteina si L-Metionina imbunatatesc textura si stimuleaza cresterea parului.

 

Vedeti interviul original aici. In curand, un articol despre alimentele in care putem gasi toate aceste vitamine si minerale atat de benefice sanatatii parului nostru.

Pe curand!

 

Photo credit: alphabetapie.com

 

 

 

Comments

comments