peria rotunda pentru coafat
Alege peria rotunda pentru coafat potrivita parului tau
July 13, 2015
culoarea parului
Alege-ti culoarea parului in functie de garderoba
July 21, 2015
Show all
alimentatie pentru un par sanatos

Alimentatie pentru un par sanatos de la A la Z

Dupa cum probabil ca banuiti, starea de sanatate a parului nostru reflecta starea noastra generala de sanatate. Caderea parului si matreata sunt doar doua dintre marile probleme cu care majoritatea dintre noi se confrunta in secolul vitezei. Desi cauza principala ramane in continuare stresul, alimentatia joaca si ea un rol important la starea noastra de bine si la sanatatea podoabei noastre capilare, in final.

Daca am scris despre vitaminele si mineralele necesare unui par sanatos, a venit momentul sa povestim despre alimentele in care gasiti aceste vitamine si minerale. Deja stiti ce face fiecare dintre ele pentru parul vostru, prin urmare puteti alege din lista de mai jos acele alimente pe care le considerati foarte importante pentru prevenirea sau tratarea unor probleme cu care deja va confruntati.

Vitamina A se gaseste in carne, lapte, oua, branza, ulei de peste, broccoli, spanac, varza si morcovi.

Vitamina B3 se gaseste in drojdia de bere, seminte de grau, peste, carne de pui si de curcan.

Vitamina B5 se gaseste in cerealele integrale, legume, galbenusul de ou si organe.

Vitamina B6 se gaseste in ficat, drojdia de bere, cereale integrale, legume, galbenus si organe.

Vitamina B12 se gaseste in peste, pui, oua si lapte.

Vitamina C se gaseste in legume cu frunze verzi, cartofi, citrice si kiwi.

Vitamina E se gaseste in legume cu frunze verzi, seminte, nuci si fasole uscata.

Biotina se gaseste in drojdia de bere, ficat, lapte, galbenus, cereale integrale, mazare, soia, linte, ovaz, nuci si seminte de floarea soarelui.

Calciul se gaseste in drojdia de bere, peste, lactate, tofu, nuci, linte, fasole, seminte de susan.

Cuprul se gaseste in carne de pui, ficat, creveti, legume verzi, grau integral, fasole si oua.

Fierul se gaseste in ficat, pui, oua, peste, legume verzi, cereale integrale si fructe uscate.

Magneziul se gaseste in peste, nuci, soia, naut, legume verzi si germeni de grau.

Manganul se gaseste in peste, pui, oua, nuci, seminte, mazare, fasole, avocado si cereale integrale.

Potasiul se gaseste in drojdie de bere, carne, peste (in special ton), seminte si broccoli.

O alimentatie sanatoasa va avea rezultate in timp nu doar asupra starii voastre de bine, dar si asupra aspectului vostru fizic. Parul si unghiile vor fi sanatoase, iar pielea mai luminoasa si elastica atata timp cat va alimentati sanatos si va hidratati corespunzator. Nimic mai simplu de facut! :)

 

Photo credit: indiatimes.com

 

 

 

Comments

comments